Tegenwoordig gaat het promoten van een bedrijf steeds meer online en de “ouderwetse” manier van adverteren door bedrukte folders en flyers uitdelen is bijna verdwenen. Iedere ondernemer kan tegenwoordig niet zonder website. Enerzijds is dat om het bedrijf te presteren naar buiten. Anderzijds omdat veel mensen op het internet zitten en op zoek zijn naar informatie. Veel startende ondernemers zitten met dit dilemma en willen graag een website hebben, maar hebben ze zelf niet de kennis en kwaliteiten om het te maken. Wellicht bent u zelf ook net een bedrijf begonnen waar u bepaalde producten of diensten aanbiedt en deze online wilt presenteren.  Vraag bij uzelf af of u in staat bent om zelf uw online visitekaartje in elkaar te flansen. Zo niet, dan is het raadzaam om is verder te kijken naar partijen die hier wel in zijn gespecialiseerd. Alleen hoe weet u welke u moet kiezen?

Maak een shortlist

De snelste en effectiefste manier is door het internet af te struinen naar partijen die dit aanbieden. In de hedendaagse digitale wereld zijn er nu eenmaal veel kapers op de kust die dezelfde diensten aanbieden. Hierdoor ziet u door de bomen het bos niet meer en weet u niet met welke partij u in zee moet gaan. Iedere partij claimt namelijk dat zij de beste zijn en daar zit wellicht een kern van waarheid in. Maar wat onderscheidt de één van de ander? Om daar antwoord op te krijgen kunt u het best een shortlist maken met enkele prioriteiten waaraan een bureau moet voldoen. Denk bijvoorbeeld aan de werkwijze, de prijs en de communicatie richting klanten. U bent nu al een eind in de goede richting om de juiste partij voor uw website te kiezen.

Vergelijken

Na het opstellen van de shortlist wordt het tijd om diverse partijen met elkaar te vergelijken. Bekijk op uw shortlist welke kernpunten u heeft genoteerd en bekijk op iedere website of dat overeenkomt met de dienstdoende partij. Vergelijk deze aanbieders met elkaar en noteer alle plus- en minpunten. Na het vergelijken houdt u als het goed is een select groepje over. Mochten sommigen weinig voor elkaar onderdoen, dan kunt u kijken naar de locatie waar het bureau is gevestigd. Kiest u bijvoorbeeld voor dat ene webdesignbureau uit Utrecht die bij u in de buurt zit of gaat u voor een partij aan de andere kant van Nederland. De kleinste factoren kunnen uiteindelijk de doorslag geven voor de keuze die u maakt.